TEMATYKA TYGODNIA: Jakie plany na jesień mają zwierzęta?

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie;
  • liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską;
  • rozumienie różnic pomiędzy samogłoską i spółgłoską;
  • rozpoznawanie liter, czytanie krótkich tekstów
  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy; określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia;
  • posługiwanie się liczbami w aspektach kardynalnym i porządkowym;
  • rozpoznawanie cyfr i liczby 10;
  • nabywanie umiejętności kreślenia w ograniczonej przestrzeni, w układzie szeregowym linii będących elementami liter (linii prostych, pionowych, poziomych i ukośnych, falistych, zaokrąglonych, pętli, kół, owali);
  • rysowanie literopodobnych szlaczków na dużych płaszczyznach i w liniaturze
  • poznanie zwyczajów i zachowania zwierząt w okresie jesiennym

WIERSZYK MOŻE ZOBACZYMY

Idźmy leśną ścieżką cicho, cichuteńko,
może zobaczymy sarniątko z sarenką.
Może zobaczymy wiewióreczkę małą,
jak wesoło skacze z gałęzi na gałąź.

I niech nikt po lesie nie gwiżdże, nie woła –
może usłyszymy pukanie dzięcioła.
A może zaśpiewa między gałązkami
jakiś mały ptaszek, którego nie znamy.
I będzie nas witał wesołą piosenką.
Tylko idźmy lasem cicho, cichuteńko.

PIOSENKA JESIEŃ W LESIE

1.Skacze ruda wiewióreczka po wysokich drzewach,
jesień mija, więc zapasy szybko robić trzeba.
Ref.: Wiatr jesienny goni chmury i deszcz pada z nieba.
Już niedługo przyjdzie zima, zimę przetrwać trzeba.

2.Ptaki dawno odleciały gdzieś za ciepłe morze,
my musimy w lesie przeżyć miesiące zimowe.

Ref.: Wiatr jesienny goni chmury…

3.Jeż szykuje już posłanie za ogromnym dębem,
pod kołderką z suchych liści pewnie cieplej będzie.

Ref.: Wiatr jesienny goni chmury…

4.Szumią, szumią stare sosny, idzie zima sroga.
Trzask, trzask łamie wiatr gałęzie, miś się w norze chowa.

 

Comments are closed.