Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie;
- liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską;
- rozumienie różnic pomiędzy samogłoską i spółgłoską;
- rozpoznawanie liter, czytanie krótkich tekstów
- rozwijanie myślenia logicznego poprzez nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy; określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia;
- posługiwanie się liczbami w aspektach kardynalnym i porządkowym;
- rozpoznawanie cyfr i liczby 10;
- nabywanie umiejętności kreślenia w ograniczonej przestrzeni, w układzie szeregowym linii będących elementami liter (linii prostych, pionowych, poziomych i ukośnych, falistych, zaokrąglonych, pętli, kół, owali);
- rysowanie literopodobnych szlaczków na dużych płaszczyznach i w liniaturze
- poznanie zwyczajów i zachowania zwierząt w okresie jesiennym
WIERSZYK MOŻE ZOBACZYMY
Idźmy leśną ścieżką cicho, cichuteńko,
może zobaczymy sarniątko z sarenką.
Może zobaczymy wiewióreczkę małą,
jak wesoło skacze z gałęzi na gałąź.
I niech nikt po lesie nie gwiżdże, nie woła –
może usłyszymy pukanie dzięcioła.
A może zaśpiewa między gałązkami
jakiś mały ptaszek, którego nie znamy.
I będzie nas witał wesołą piosenką.
Tylko idźmy lasem cicho, cichuteńko.
PIOSENKA JESIEŃ W LESIE
1.Skacze ruda wiewióreczka po wysokich drzewach,
jesień mija, więc zapasy szybko robić trzeba.
Ref.: Wiatr jesienny goni chmury i deszcz pada z nieba.
Już niedługo przyjdzie zima, zimę przetrwać trzeba.
2.Ptaki dawno odleciały gdzieś za ciepłe morze,
my musimy w lesie przeżyć miesiące zimowe.
Ref.: Wiatr jesienny goni chmury…
3.Jeż szykuje już posłanie za ogromnym dębem,
pod kołderką z suchych liści pewnie cieplej będzie.
Ref.: Wiatr jesienny goni chmury…
4.Szumią, szumią stare sosny, idzie zima sroga.
Trzask, trzask łamie wiatr gałęzie, miś się w norze chowa.
Comments are closed.