Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
*Poznanie zwyczajów wielkanocnych.
* Zapoznanie ze zwyczajami i tradycjami dotyczącymi Świąt Wielkanocnych oraz związanymi z nimi przygotowaniami: przygotowywanie palemki, święcenie potraw , poznanie tradycji ,, lanego poniedziałku. Budzenie przywiązania do tradycji oraz jej kultywowania.
* Porównywanie liczebności zbiorów za pomocą łączenia w pary, stosowanie określeń: jest mniej, jest więcej, jest równo , o 1ęcej , o 1 mniej
* Wyrabianie określonych umiejętności w zakresie twórczości plastycznej, konstrukcyjnej oraz zadań praktycznych,
* Kształcenie słuchu i poczucia rytmu oraz odpowiedniej reakcji na zmiany w muzyce i sygnały muzyczne
* Kształcenie prawidłowej postawy fizycznej, wyzwalanie ekspresji i rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe oraz ćwiczenia gimnastyczne
* Odczuwanie radosnego nastroju zbliżających się Świąt Wielkanocnych poprzez udział w przedszkolnej uroczystości świątecznej oraz podczas świątecznego obiadu, poznawanie zasad kulturalnego zachowywania się przy stole,
WIERSZYK ,, Wielkanoc’’
Święta za pasem,
do pracy się bierzemy,
mazurki i baby
smaczne upieczemy.
Pisanki, kraszanki
razem dziś robimy,
wszystkie kolorowe,
bardzo się cieszymy.
Upiekliśmy z ciasta
baranka, zajączka,
z posianej rzeżuchy
będzie piękna łączka.
W glinianym wazonie
bazie i żonkile,
a na nich z papieru
kurczątka przemiłe.
PIOSENKA ,, Wielkanocne zamieszanie’’
- Wielkanoc! Wielkanoc! Już pachnie ciasto,
a w świąteczny nastrój ubrało się miasto.
Gdy wiosenne słońce grzeje,
to za miastem coś się dzieje.
A co, co, co, co? A to, to, to, to!
Ref. Kic, kic skacze zając
i prezenty chowa w trawie.
Dzieci ich szukają przy miłej zabawie.
Pac, pa, już baranek
pomalował kosz pisanek.
A kurczaków stado tańczy
swój wiosenny taniec.
A kurczaków stado tańczy
swój wiosenny taniec.
- Wielkanoc! Wielkanoc! Gdzieś biją dzwony
i dźwięk leci głośny w cztery świata strony.
Ciepły wietrzyk sobie wieje,
a za miastem coś się dzieje.
A co, co, co, co? A to, to, to, to!
Ref. Kic, kic skacze zając..
Comments are closed.