Termin realizacji 25.11 – 29.11.2024
Zagadnienia dydaktyczno – wychowawcze :
– wzbogacenie słownictwa o wyrazy związane z teatrem ( scena, kurtyna, aktor, lalka)
– usprawnianie warg, policzków, języka
– rozwijanie twórczej aktywności werbalnej
– nabieranie wprawy w dobieraniu elementów pasujących do siebie i łączenie ich w całość
– zaangażowanie w proponowane działania
– rozwijanie płynności i estetyki ruchu
– zauważanie różnicy pomiędzy ubraniem a przebraniem
– wyzwolenie aktywności pantomimicznej
– odróżnianie pacynki od kukiełki
– rozwijanie umiejętności klasyfikowania elementów zbioru
– rozróżnianie pojęć : najpierw, potem
WIERSZYK „Magiczne miejsce”
Teatr to magiczne miejsce
Chyba nie ma takich więcej…
Bo gdy ciemno się robi na sali
Już w innym świecie są duzi i mali.
Nawet gdy na dworze słota
W teatrze otworzą się magii wrota.
Spotkasz wróżkę, czarodzieja
Tam się Twoje życie zmienia
A gdy musisz iść do domu
Nie martw się, tylko…
Nie mówiąc nikomu
Zrób z okiennej zasłony kurtynę
Na przedstawienie zaproś rodzinę!
Niby nic, zwykłe chwile w domu…
Lecz nie oddałbyś tego nikomu!
PIOSENKA
- Mimo deszczu, mimo wiatru
dziś pójdziemy do teatru.
Piękne rzeczy założymy,
spektakl razem obejrzymy.
A gdy brawa już zakończą
to wspaniałe przedstawienie,
razem z mamą, razem z tatą
rozejrzymy się po scenie.Ref.: Za kurtyną teatralne tajemnice.
To kulisy pokazują mi rodzice.
Korytarze, tajne przejścia, różne drzwi.
Może zajrzeć gdzieś pozwolą mi?
Idę więc obejrzeć zaraz garderobę,
a tam aktor już odkleja sztuczną brodę.
A aktorki mydlą twarze, zmywają makijaże.
Teatr swoje tajemnice mi pokaże.2. Kiedy spektakl trwa w teatrze,
z ciekawością wielką patrzę
na aktorów, dekoracje,
na sceniczne te atrakcje.
Świecą światła kolorami
wśród ciemności, ponad nami.
Chcę zobaczyć cały teatr
wraz z moimi rodzicami.Ref.: Za kurtyną…
Comments are closed.