TERMIN REALIZACJI: 02.04. – 05.04.2024 r.
OBSZAR FIZYCZNY
• doskonalenie umiejętności tworzenia konstrukcji płaskich i przestrzennych oraz kompozycji z różnorodnego materiału, z wykorzystaniem właściwych sposobów łączenia, montowania
• doskonalenie umiejętności kreślenia wzorów, szlaczków w liniaturze, z zachowaniem regularnego odstępu między elementami graficznymi
• doskonalenie sprawności rąk oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas zabaw ruchowych, ruchowo-naśladowczych, manipulacyjnych, rozgrywek sportowych
OBSZAR EMOCJONALNY
• wdrażanie do stosowania własnych strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych emocjonalnie
• kształtowanie umiejętności szukania wsparcia w sytuacjach trudnych dla dziecka emocjonalnie, z którymi nie potrafi sobie poradzić
• prawidłowa reakcja na zauważone zagrożenie lub wyrządzaną krzywdę zwierzętom
• dostrzeganie, że zwierzęta posiadają zdolność odczuwania, przejawianie w stosunku do nich życzliwości i troski
OBSZAR SPOŁECZNY
• doskonalenie umiejętności pełnienia określonej roli w grupie
• doskonalenie umiejętności oceniania zachowania innych oraz dokonywania samooceny, oceny innych z zastosowaniem adekwatnych określeń oraz wczuwaniem się w sytuację i odczucia danej osoby
• kształtowanie postawy szacunku dla pracy rolników wdrażanie do kultywowania zwyczajów i tradycji regionalnych oraz rodzinnych
OBSZAR POZNAWCZY
• wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt domowych, hodowlanych, egzotycznych
• wzbogacanie wiedzy na temat postępu technicznego w gospodarstwie rolnym
• doskonalenie umiejętności płynnego mówienia podczas różnych form wypowiedzi i sytuacji
• kształtowanie umiejętności deklamowania wierszy grupowo i indywidualnie
• kształtowanie umiejętności czytania prostych wyrazów z poznanych liter
• kształtowanie umiejętności układania wyrazów z liter i zdań z rozsypanek wyrazowych
• kształtowanie pojęcia liczby dziesięć
• rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby od 0 do 10
• dostrzeganie znaczenia liter oraz cyfr i numeracji w życiu codziennym
• kształtowanie pojęcia stałości liczby elementów zbioru
• kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania w zabawie oraz w sytuacjach użytkowych
• bogacenie doświadczeń w zakresie mierzenia długości, wspieranie rozwoju dziecięcego myślenia w zakresie stałości długości
• dostrzeganie znaczenia stosowanych miar w życiu człowieka
Mam przyjaciela. Cudowny jest.
A wyobraźcie sobie, to najzwyklejszy pies.
Ma cztery łapki, nosek, pyszczek,
długie uszka, ząbki zdrowe, czyste.
Do tego jeszcze krótki ogonek,
puszyste futerko, oczka zielone.
Widzę w nich miłość,
przywiązanie.
To właśnie mój przyjaciel, malutki Spaniel.
Pełen energii, świata ciekawy,
kocha przyrodę, lubi zabawy.
Czasem uparty niczym osioł,
ale zrobi wszystko o co poproszę.
Nie oddam go nikomu.
Kocham go szalenie na innego pieska
nie zamienię.
PIOSENKA Mój przyjaciel
1. Mój przyjaciel ma cztery łapy
i najmilszy na świecie jest!
Taki mały kundelek łaciaty,
najpiękniejszy ze wszystkich pies!
Ref.: Ja mam psa, pies ma mnie,
gonić piłkę w parku chce.
Ja mam psa, pies ma mnie,
z przyjacielem nie jest źle.
2. Mój przyjaciel jest zawsze ze mną,
wszystkie moje marzenia zna.
I to jeszcze wie dobrze na pewno,
że dla niego piosenka ta!
Ref.: Ja mam psa…
Comments are closed.