TERMIN REALIZACJI: 20.03. – 24.03.2023 r.
OBSZAR FIZYCZNY
- zachęcanie dzieci do spacerów i wnikliwej obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie w okresie przedwiośnia.
- uświadomienie konieczności dostosowania ubioru do warunków pogodowych.
- szybkie i sprawne przebieranie się, przestrzeganie właściwej kolejności wykonywanych czynności
- systematyczne uczestnictwo w organizowanych zabawach ruchowych, zajęciach gimnastycznych
- przestrzeganie zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo podczas zabaw
OBSZAR EMOCJONALNY
- werbalizowanie swoich myśli i oczekiwań, stanów emocjonalnych
- radzenie sobie w trudnych sytuacjach życiowych i przewidywanie skutków swojego zachowania
- zainteresowanie obserwowanymi zjawiskami przyrodniczymi, rozumienie znaczenia przyrody dla człowieka jako miejsca wypoczynku i relaksu
- kierowanie się rozwagą, namysłem przed podjęciem decyzji czy działania, spokojna ocena sytuacji
OBSZAR SPOŁECZNY
- kształtowanie poczucia własnej wartości poprzez samodzielne podejmowanie decyzji dotyczących własnej osoby, uczenie się na własnych błędach, ponoszenie odpowiedzialności za własne działania
- odczuwanie więzi z grupą rówieśniczą i wychowawcą oraz aktywne włączanie się w działania
- kultywowanie zwyczajów i tradycji regionalnych oraz rodzinnych
- odpowiedzialne wypełnianie powierzonych obowiązków i realizowanie podjętych działań
- przestrzeganie obowiązku szanowania wspólnego mienia
OBSZAR POZNAWCZY
- Kształtowanie elementarnej umiejętności czytania (czytanie globalne).
- Rozwijanie umiejętności kodowania i odczytywania informacji zapisanych za pomocą symboli.
- Rozwijanie odpowiedzialności i zdolności wnikliwej obserwacji podczas hodowania roślin w przedszkolu.
- Wdrażanie do wychwytywania regularności w opowiadaniach ruchowych i podczas zabaw z wyliczankami.
- kształtowanie aktywnej postawy podczas zajęć: stawianie pytań, udzielanie odpowiedzi
- wykonywanie prac plastycznych inspirowanych literaturą, zjawiskami przyrodniczymi, obserwacjami, muzyką, sztuką ludową, wyobraźnią i fantazją
- doskonalenie umiejętności wykorzystywania znanych piktogramów do kodowania informacji
- prowadzenie obserwacji, doświadczeń i eksperymentów zmierzających do dostrzegania skutków wykonywanych czynności
- doskonalenie umiejętności ustalania równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary i inne formy
- prowadzenie kalendarza pogody z zaznaczeniem pory roku, nazwy miesiąca i dnia tygodnia
- dostrzeganie następstwa: pór roku, dni tygodnia, pór dnia, posługiwanie się pojęciami dotyczącymi czasu
- doskonalenie umiejętności nazywania i rozpoznawania roślin na podstawie cech charakterystycznych
WIERSZ : WIOSNA M. Strzałkowska
Przyszła wiosna cichuteńko,
Przyszła wiosna na paluszkach
I na wierzbie, wśród gałęzi
Zatańczyła w żółtych puszkach
Zdjęła z jezior tafle lodu,
Pościągała z róż chochoły,
Dała drzewom świeżą zieleń,
Obudziła w ulach pszczoły
Wlała w ziemię zapach deszczu,
Pobieliła słońcem ściany
Namówiła do powrotu
Wilgi, czaple i bociany
Dzikie śliwy i czeremchy
Obsypała białym kwiatem
I na łące, w blasku słońca
Czeka na spotkanie z latem
PIOSENKA: Przyszła Pani Wiosna
Wiosna już, kwitnie kwiat, Kolorowy cały świat.
Śpiewa ptak, szumi las, Jaki piękny czas.
Refren
Długiej nocki coraz mniej.
Słońce świeci, że aż hej!|
Śpiewa ptak, szumi las, Jaki piękny czas.
Rośnie nam w polu kłos I strumyka słychać głos.
Śpiewa ptak, szumi las, Jaki piękny czas.
Comments are closed.