TERMIN REALIZACJI: 18.03. – 22.03.2024 r.
Obszar fizyczny
- zachęcanie dzieci do spacerów i wnikliwej obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie w okresie przedwiośnia.
- rozwijanie odpowiedzialności i zdolności wnikliwej obserwacji podczas hodowania roślin w przedszkolu.
- wdrażanie do wychwytywania regularności w opowiadaniach ruchowych i podczas zabaw z wyliczankami.
- kształtowanie postawy odpowiedzialności za zdrowie własne i innych
- rozwijanie sprawności ruchowej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej w różnych formach aktywności
- doskonalenie małej motoryki
- wyrabianie umiejętności prawidłowego chwytu podczas malowania, pisania, wycinania, ubierania się i sprzątania
Obszar społeczny
- budowanie uczucia więzi z przyrodą
- wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole, podporządkowywanie się określonym zasadom obowiązującym w grach, zabawach
- kształtowanie czynności samoobsługowych – ćwiczenia w samodzielnym ubieraniu się i rozbieraniu, dobieraniu ubioru do pogody, sprzątaniu własnego miejsca pracy
- budowanie atmosfery sprzyjającej zgodnej zabawie – przypomnienie kodeksu grupowego
Obszar emocjonalny
- dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej, dostrzeganie piękna pogody w każdej aurze
- wdrażanie do rozpoznawania i nazywania emocji związanych z pogodą
- wdrażanie do szanowania emocji swoich i innych ludzi
- wyrażanie swoich emocji w społecznie akceptowany sposób
- wdrażanie do pracy nad sobą, do rozwijania własnych zainteresowań i uzdolnień
Obszar poznawczy
- Zachęcanie dzieci do spacerów i wnikliwej obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie w okresie przedwiośnia.
- Uświadomienie konieczności dostosowania ubioru do warunków pogodowych.
- Kształtowanie elementarnej umiejętności czytania
- Rozwijanie umiejętności kodowania i odczytywania informacji zapisanych za pomocą symboli.
- rozwijanie myślenia, analizy, syntezy, wnioskowania, formułowania myśli w formie zdania
- rozwijanie umiejętności kodowania informacji za pomocą symboli lub obrazków
- utrwalanie umiejętności przeliczania, porównywania, rachowania w zakresie 10
- rozwijanie umiejętności czytania prostych wyrazów i tekstów złożonych z poznanych liter
- rozwijanie umiejętności odczytywania rebusów obrazkowo-literowych
- doskonalenie umiejętności pisania po śladzie i z pamięci wzorów poznanych liter – ćwiczenia grafomotoryczne
WIERSZ : GDZIE JEST WIOSNA
Wiosna, wiosna już tuż, tuż.
Płaszcz słomiany spada z róż,
Pączki ma już każdy krzak –
To jest wiosny pierwszy znak.
Drugi znak – zielony liść.
Na wycieczkę czas już iść.
Biegać łąką ile tchu,
Szukać wiosny tam i tu.
Złotych blasków chyba sto
Wpadło na strumyka dno
Żaby budzą się ze snu.
– Gdzie jest wiosna? A, już tu.
W każdej bruździe, koleinie,
Jakaś strużka wody płynie,
Wszędzie ćwierka jakiś ptak –
To jest też wiosenny znak
Na podwórku już hałasy,
Wszystkie dzieci grają w klasy.
A jak grają? Zobacz, jak
To jest wiosny piąty znak.
Takich znaków jest ze dwieście.
W każdym mieście
Patrz uważnie tu i tam,
To je znajdziesz wszędzie sam.
PIOSENKA : „Maszeruje wiosna”
Tam daleko gdzie wysoka sosna
Maszeruje drogą mała wiosna
Ma spódniczkę mini sznurowane butki
I jeden warkoczyk krótki
Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
Lecą i świergocą głośno i wesoło
Maszeruje wiosna w ręku
Trzyma kwiat gdy go
W górę wznosi zielenieje świat
Nosi wiosna dżinsową kurteczkę
Na ramieniu małą torebeczkę
Chętnie żuje gumę i robi balony
A z nich każdy jest zielony
Maszeruje wiosna …………..
Wiosno wiosno nie zapomnij o nas
Każda trawka chce być już zielona
Gdybyś zapomniała inną drogą poszła
Zima by została mroźna
Comments are closed.