TERMIN REALIZACJI: 13.03. – 17.03.2023 R.
OBSZAR FIZYCZNY
- szybkie i sprawne przebieranie się, przestrzeganie właściwej kolejności wykonywanych czynności
- właściwe dobieranie ubrania do pory roku i warunków atmosferycznych
- systematyczne uczestnictwo w organizowanych zabawach ruchowych, zajęciach gimnastycznych
- przestrzeganie zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo podczas zabaw
- wykonywanie różnych prac zwiększających sprawność manualną i koordynację wzrokowo-ruchową
OBSZAR EMOCJONALNY
- werbalizowanie swoich myśli i oczekiwań, stanów emocjonalnych
- radzenie sobie w trudnych sytuacjach życiowych i przewidywanie skutków swojego zachowania
- zainteresowanie obserwowanymi zjawiskami przyrodniczymi, rozumienie znaczenia przyrody dla człowieka jako miejsca wypoczynku i relaksu
- kierowanie się rozwagą, namysłem przed podjęciem decyzji czy działania, spokojna ocena sytuacji
OBSZAR SPOŁECZNY
- kształtowanie poczucia własnej wartości poprzez samodzielne podejmowanie decyzji dotyczących własnej osoby, uczenie się na własnych błędach, ponoszenie odpowiedzialności za własne działania
- odczuwanie więzi z grupą rówieśniczą i wychowawcą oraz aktywne włączanie się w działania
- kultywowanie zwyczajów i tradycji regionalnych oraz rodzinnych
- odpowiedzialne wypełnianie powierzonych obowiązków i realizowanie podjętych działań
- przestrzeganie obowiązku szanowania wspólnego mienia
OBSZAR POZNAWCZY
- wykazywanie zainteresowania poznawaniem liter – litera „c”, „C”
- kształtowanie aktywnej postawy podczas zajęć: stawianie pytań, udzielanie odpowiedzi
- wykonywanie prac plastycznych inspirowanych literaturą, zjawiskami przyrodniczymi, obserwacjami, muzyką, sztuką ludową, wyobraźnią i fantazją
- doskonalenie umiejętności wykorzystywania znanych piktogramów do kodowania informacji
- prowadzenie obserwacji, doświadczeń i eksperymentów zmierzających do dostrzegania skutków wykonywanych czynności
- doskonalenie umiejętności ustalania równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary i inne formy
- prowadzenie kalendarza pogody z zaznaczeniem pory roku, nazwy miesiąca i dnia tygodnia
- dostrzeganie następstwa: pór roku, dni tygodnia, pór dnia, posługiwanie się pojęciami dotyczącymi czasu
- utrwalanie i wzbogacanie słownictwa służącego do opisywania warunków pogodowych
- zwracanie uwagi na wpływ obserwowanych zjawisk na odczucia, np. temperatura poniżej zera – jest nam zimno
- doskonalenie umiejętności nazywania i rozpoznawania roślin na podstawie cech charakterystycznych
WIERSZ : MARCOWE KAPRYSY
Wymieszał miesiąc marzec pogodę w garze.
Ja wam tu zaraz wszystkim pokażę.
Włożę troszkę deszczu, słoneczka promieni.
Domieszam powiew wiatru ciepłego,
Smutno by w marcu było bez niego.
Śniegu i burzy jeszcze troszeczkę dodam,
Będzie prawdziwa marcowa pogoda.
PIOSENKA: „Idzie do nas wiosna”
Kiedy wiosna przyjdzie do nas,
Roześmiana i zielona,
Razem z wiosną wszystkie dzieci
Zaśpiewają tak:
Ref.
Zielona trawa, zielony mech,
Zielona żaba…rech, rechu, rech.
Zielona trawa, zielony mech,
Zielona żaba…rech, rechu, rech.
Rośnie trawa, rosną listki,
Rosną szybko dzieci wszystkie.
Przyfrunęły też bociany
I klekocą tak:
W lesie kwitnie już zawilec,
Obudziły się motyle,
A wieczorem nad łąkami
Słychać żabi śpiew:
Comments are closed.