TERMIN REALIZACJI: 08. – 12.01.2024 r.
OBSZAR FIZYCZNY
- kształtowanie umiejętności właściwego dobierania ubrania do pory roku i warunków atmosferycznych
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania potrzeb związanych z odpoczynkiem, ruchem, głodem, pragnieniem czy odczuciami np. zimna
- wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas spędzania czasu wolnego zimą
OBSZAR EMOCJONALNY
- wdrażanie do odróżniania emocji, nazywania ich oraz do rozumienia, że każdy ma prawo do ich odczuwania i okazywania
- kształtowanie umiejętności radzenia sobie z porażką czy przegraną
- kształtowanie empatycznego stosunku do zwierząt
OBSZAR SPOŁECZNY
- kształtowanie umiejętności oceny postępowania swojego i innych
- wdrażanie do stosowania właściwych wzorców komunikacji międzyludzkiej: właściwa postawa ciała, patrzenie na rozmówcę, gesty świadczące o podążaniu za tokiem rozmowy, nieprzerywanie wypowiedzi innych, odpowiedni ton i natężenie głosu
- doskonalenie umiejętności zespołowego wykonywania prac plastycznych i współdziałania podczas rozgrywek sportowych
OBSZAR POZNAWCZY
- doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia treści i emocji
- doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo – skutkowych, prawidłowości podczas uczestniczenia w zabawach badających właściwości materiałów, zjawiska fizyczne
- wzbudzanie zainteresowania czytaniem i pisaniem
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się poprawnego pod względem artykulacyjnym i gramatycznym
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania liter, doskonalenie umiejętności czytania sylab i prostych wyrazów z poznanych liter
- wdrażanie do recytowania wierszy grupowo i indywidualnie, ze zwróceniem uwagi na prawidłową regulację oddechu, zachowanie pauz, tempa, rytmu, natężenia głosu
- doskonalenie umiejętności wykorzystywania znanych piktogramów do kodowania informacji
- kształtowanie pojęcia stałości długości
- doskonalenie umiejętności rozpatrywania otoczenia z punktu widzenia własnego i drugiej osoby
- kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania, poznanie znaku: „–”
- kształtowanie umiejętności posługiwania się symbolami matematycznymi (cyfry, znaki: „+”, „–”, „=”)
- kształtowanie umiejętności układania i rozwiązywania zadań tekstowych
WIERSZ : ZIMA
Na drzewach czapy są śnieżnobiałe,
na dużych duże, na małych małe.
Śnieg przykrył wszystko, jak puch z pierzyny,
zakrył też pokarm dla dzikiej zwierzyny.
Nam miło patrzeć na drzewa białe,
ale głodują ptaszęta małe.
Dzieciom jest miło zjeżdżać z góreczki,
lecz zimą cierpią małe ptaszeczki.
Niejeden ptaszek jej nie wytrzyma
i nie zaśpiewa, gdy minie zima.
A my lubimy, jak ptaszek śpiewa,
gdy się zielenią trawy i drzewa.
PIOSENKA : Pani Zima
- Pędzą sanie białą drogą
Wieje zimny wiatr.
A na saniach pani Zima
Jedzie poprzez las.
Ref. A płatki śniegu lecą z nieba, tańczą,
jak im wietrzyk gra,
Skrzą się w słońcu białym puchem
Zasypują świat.
- Już kałuże zamarznięte
Już na drzewach szron,
Zaspy w polu, zaspy w lesie
Wicher dmucha wciąż.
Ref. A płatki śniegu lecą ……….
- Konie dzwonią podkówkami
W uszy szczypie mróz,
Pani Zima się uśmiecha
Jakże pięknie tu.
Ref. A płatki śniegu lecą ……….
Comments are closed.