TEMATYKA: ZA  ZIMOWĄ  SZYBĄ

TERMIN  REALIZACJI: 07. – 10.01.2025 r.

OBSZAR FIZYCZNY

  • kształtowanie umiejętności właściwego dobierania ubrania do pory roku i warunków atmosferycznych
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania potrzeb związanych z odpoczynkiem, ruchem, głodem, pragnieniem czy odczuciami np. zimna
  • wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas spędzania czasu wolnego zimą

OBSZAR EMOCJONALNY

  • wdrażanie do odróżniania emocji, nazywania ich oraz do rozumienia, że każdy ma prawo do ich odczuwania i okazywania
  • kształtowanie umiejętności radzenia sobie z porażką czy przegraną
  • kształtowanie empatycznego stosunku do zwierząt

OBSZAR SPOŁECZNY

  • kształtowanie umiejętności oceny postępowania swojego i innych
  • wdrażanie do stosowania właściwych wzorców komunikacji międzyludzkiej: właściwa postawa ciała, patrzenie na rozmówcę, gesty świadczące o podążaniu za tokiem rozmowy, nieprzerywanie wypowiedzi innych, odpowiedni ton i natężenie głosu
  • doskonalenie umiejętności zespołowego wykonywania prac plastycznych i współdziałania podczas rozgrywek sportowych

OBSZAR POZNAWCZY

  • doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia treści i emocji
  • doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo – skutkowych, prawidłowości podczas uczestniczenia w zabawach badających właściwości materiałów, zjawiska fizyczne
  • wzbudzanie zainteresowania czytaniem i pisaniem
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się poprawnego pod względem artykulacyjnym i gramatycznym
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania liter, doskonalenie umiejętności czytania sylab i prostych wyrazów z poznanych liter
  • wdrażanie do recytowania wierszy grupowo i indywidualnie, ze zwróceniem uwagi na prawidłową regulację oddechu, zachowanie pauz, tempa, rytmu, natężenia głosu
  • doskonalenie umiejętności wykorzystywania znanych piktogramów do kodowania informacji
  • kształtowanie pojęcia stałości długości
  • doskonalenie umiejętności rozpatrywania otoczenia z punktu widzenia własnego i drugiej osoby
  • kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania, poznanie znaku: „–”
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się symbolami matematycznymi (cyfry, znaki: „+”, „–”, „=”)
  • kształtowanie umiejętności układania i rozwiązywania zadań tekstowych

WIERSZ :  ,,Bałwan” F. Klimek

Na podwórku bałwan stał
Który dużą głowę miał
Oczka – czarne, dwa węgielki
Nos z marchewki nie za wielki…
I tak sobie stał

Kiedy ktoś się zimna bał
To się bałwan z niego śmiał
Bo gdy wkoło zimno było
Jemu właśnie było miło
Gdy na mrozie stał

Chociaż dużą głowę miał
To się bałwan trochę bał
Że gdy przyjdą dni gorące
To mu głowę stopi słońce
Gdy tak będzie stał

A że o swą głowę dbał
Pewnie nocy bałwan wstał
I ułożył się na śniegu
I poturlał się na biegun
Dobry pomysł miał?

Biegun jest na końcu świata
Tam w ogóle nie ma lata
Śniegu pełno przez cały rok
Dla bałwana rok wspaniały
Będzie sobie tutaj stał
Ile tylko będzie chciał

Tylko czy mu się nie znudzi,
Że dokoła nie ma ludzi,
Że nawet gdy słonko świeci
Tam w ogóle nie ma dzieci…

PIOSENKA:   ZIMOWA  WYLICZANKA

Idzie sobie styczeń ścieżką rzucił w zimę białą śnieżką
Zdjęła zima rękawiczki uszczypnęła go w policzki
Czapka szalik łyżwy sanki to są słowa wyliczanki
Rękawiczki narty mróz śniegu pełen wóz
Idzie styczeń na wycieczkę nie wie jak przeskoczyć rzeczkę
Dziesięć minut popracował most lodowy wybudował
Czapka szalik łyżwy sanki to są słowa wyliczanki
Rękawiczki narty mróz śniegu pełen wóz
Usiadł styczeń koło drogi bo mu bardzo zmarzły nogi
Zima się ulitowała ciepłe buty darowała
Czapka szalik łyżwy sanki to są słowa wyliczanki
Rękawiczki narty mróz śniegu pełen wóz

 

Comments are closed.