TERMIN REALIZACJI: 27.02. – 03.03.2023 r.
OBSZAR FIZYCZNY
- systematyczność w zakresie czynności higienicznych oraz powtarzalność w określonych sytuacjach
- dbałość o higienę oraz dostrzeganie zagrożenia wynikającego z jej nieprzestrzegania
- korzystanie z zapisów umieszczonych w harmonogramie dnia dotyczących czynności higienicznych
- uczestnictwo w zajęciach kulinarnych i przestrzeganie zasad higieny i bezpieczeństwa
- rozpoznawanie i nazywanie swoich potrzeb związanych z odpoczynkiem, ruchem, głodem, pragnieniem
- systematyczne uczestnictwo w organizowanych zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu
- dbanie o sprawność fizyczną przez rozwijanie różnorodnych umiejętności
OBSZAR EMOCJONALNY
- poznawanie siebie, dostrzeganie odmienności i niepowtarzalności każdej osoby
- radzenie sobie z nieprzyjemnymi emocjami i uczuciami, okazywanie ich w akceptowany sposób
- zwracanie się o pomoc w sytuacjach trudnych emocjonalnie
OBSZAR SPOŁECZNY
- samodzielne podejmowanie decyzji dotyczących własnej osoby, uczenie się na własnych błędach, ponoszenie odpowiedzialności za własne działania, określanie granic w sferze fizycznej i emocjonalnej
- ograniczone zaufanie w stosunku do osób obcych
- podawanie informacji na swój temat w trudnych sytuacjach, zdarzeniach losowych
- tolerancja oraz życzliwość wobec wszystkich ludzi w bliższym i dalszym środowisku
OBSZAR POZNAWCZY
- formułowanie wypowiedzi, przestrzeganie konsekwencji i zgodności czasu
- próby czytania prostych wyrazów z poznanych liter
- aktywna postawa podczas zajęć: stawianie pytań, udzielanie odpowiedzi, podążanie za tokiem rozmowy
- porządkowanie elementów historyjki obrazkowej zgodnie z ciągiem przyczynowo – skutkowym
- planowanie kolejnych etapów i czynności, właściwego wykorzystania płaszczyzny lub przestrzeni oraz elementarnego dostrzegania proporcji
- tworzenie i odczytywanie szyfrów według przyjętego kodu przyporządkowującego litery i cyfry do znaków
- stosowanie klasyfikacji dla porządkowania przedmiotów w otaczającej przestrzeni
- przekładanie regularności z jednej reprezentacji na drugą
- prowadzenie obserwacji, doświadczeń i eksperymentów zmierzających do dostrzegania skutków wykonywanych czynności
- ustalanie równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary i inne formy wzajemnego przyporządkowania
- porządkowanie zbiorów przedmiotów według wzrastającej i malejącej liczebności w dostępnym zakresie
- stosowanie cyfr od „0” do „9”, dostrzeganie znaczenia cyfr i numeracji cyfrowej w życiu codziennym
WIERSZ : Szlachetne zdrowie
Zdrowie moje zdrowie,
jedno Ciebie mam,
dlatego też codziennie
o swoje zdrowie dbam.
Owoce i warzywa to witaminy,
są na talerzach całej rodziny.
Sport dla zdrowia ważny,
dobrze o tym wiem,
gram w piłkę z kolegami
całe dnie.
O Swoje zdrowie dbajcie
każdego dnia,
dawajcie przykład innym,
taką radę Wam dam
PIOSENKA: „Chcę być sportowcem”
- Biegam bardzo szybko
w piłkę dobrze gram
Kim zostanę już za chwilę
zaraz powiem wam.
Ref: Sportowcem chciałbym zostać
Sportowcem chciałbym być
Trenować co dzień rano
I sprawnym zawsze być.
- Chodzę też na judo
Wiele chwytów znam
Kim zostanę, już za chwilę
Zaraz powiem wam.
Ref: Sportowcem chciałbym zostać…
- Jeżdżę na rowerze
i trenuję sam,
kim zostanę, już za chwilę
zaraz powiem wam.
Ref.: Sportowcem chciałbym zostać….
- Pierwsze już medale
na swej półce mam,
kim zostanę, już za chwilę,
zaraz powiem wam.
Ref.: Sportowcem chciałbym zostać…
Comments are closed.