Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- Rozpoznawanie i nazywanie zjawisk/ cech typowych dla zimy,
- Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
- Poznanie zabaw zimowych oraz zwrócenie uwagi na zachowanie bezpieczeństwa,
- Kształtowanie logicznego myślenia w trakcie przewidywania skutków i następstw działania oraz umiejętności liczenia,
- Wdrażanie do uczestniczenia w zabawach eksperymentalnych – poznawanie właściwości śniegu, lodu,
- Nabywanie umiejętności dostrzegania zmian dynamiki w muzyce,
- Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas zimy.
- Rozwijanie zainteresowań plastycznych
- Rozwijanie sprawności ruchowej
- Prowadzenie obserwacji przyrodniczych
WIERSZYK ,, Jedzie zima’’
Przypłynęła chmura sina.
Od północy wiatr zacina.
Kot wyjść z domu nie ma chęci.
Coś się tam na dworze święci!
Kraczą wrony na parkanie:
– Jedzie zima , groźna pani!
I już lecą z nieba śnieżki,
zasypują drogi, ścieżki,
pola, miedzę i podwórka,
dach, stodoły, budę Burka.
Kraczą wrony na jabłoni:
– Jedzie zima parą koni!
Mróz ściął lodem brzeg strumyka.
Zając z pola w las pomyka.
Krasnalowi zmarzły uszy,
już spod pieca się nie ruszy!
Kraczą wrony na brzezinie:
– Oj, nieprędko zima minie!
PIOSENKA ,, Przyszła zima biała’’
1..Pędzą sanie białą drogą
Wieje silny wiatr.
A na saniach Pani Zima
Jedzie poprzez las.
Ref. A płatki śniegu lecą z nieba,
tańczą, jak im wietrzyk gra.
Skrzą się w słońcu białym puchem
Zasypując świat
2.Już kałuże zamarznięte
już na drzewach szron
zaspy w polu, zaspy w lesie
wicher dmucha wciąż.
3.Konie dzwonią podkówkami
W uszy szczypie mróz
Pani Zima się uśmiecha
Jakże pięknie tu.
Comments are closed.