TERMIN REALIZACJI: 09.01.- 13.01.2023 r.
OBSZAR FIZYCZNY
- rozpoznawanie i nazywanie swoich potrzeb związanych z odpoczynkiem, ruchem, głodem, pragnieniem czy odczuciami, np. zimnem
- przestrzeganie zasad zachowania, zapewniających porządek i bezpieczeństwo, dostrzeganie ewentualnych zagrożeń, nieprawidłowego zachowania innych
- wykonywanie prac plastyczno-technicznych z przestrzeganiem zasad: oszczędnego gospodarowania materiałem, właściwego organizowania miejsca pracy i sprzątania po jej zakończeniu
- doskonalenie sprawności ciała i koordynacji przygotowujących do nauki pisania i czytania
OBSZAR EMOCJONALNY
- uważne słuchanie i analizowanie wypowiedzi innych podczas rozmowy swobodnej i modelowanej
- dokonywanie oceny postępowania swojego lub innych z zastosowaniem odpowiednich określeń
- empatyczny stosunek do zwierząt, podejmowanie pomocy potrzebującym zwierzętom
- kształtowanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia innych osób
OBSZAR SPOŁECZNY
- budowanie atmosfery sprzyjającej dobrej komunikacji
- stosowanie właściwych wzorców komunikacji międzyludzkiej: właściwa postawa ciała, patrzenie na rozmówcę, gesty świadczące o podążaniu za tokiem rozmowy, nieprzerywanie wypowiedzi innym, odpowiedni ton i natężenie głosu
- dostrzeganie znaczenia uniwersalnych wartości, ważnych w odniesieniu do siebie i innych
- doskonalenie umiejętności zespołowego wykonywania prac plastycznych i współdziałania w sporcie
OBSZAR POZNAWCZY
- doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych treści i odczuwanych przez postać emocji
- dostrzeganie związków przyczynowo – skutkowych, prawidłowości podczas przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów badających właściwości materiałów, zjawiska fizyczne
- coraz skuteczniejsze kontrolowanie poprawności własnych wypowiedzi słownych pod względem artykulacyjnym, składniowym, fleksyjnym i gramatycznym, podejmowanie prób korygowania błędów
- wzbogacanie umiejętności opisywania obrazków z dostrzeganiem przedmiotów, cech, czynności, emocji
- szukanie rymów i tworzenie krótkich rymowanek
- wykonywanie prac plastycznych inspirowanych literaturą, zjawiskami przyrodniczymi, wyobraźnią
- doskonalenie umiejętności wykorzystywania znanych piktogramów do kodowania informacji
- porównywanie długości, używanie określeń: „dłuższy”, „krótszy”, przechodzenie do bardziej precyzyjnych sposobów porównywania długości
WIERSZ : JEDZIE ZIMA Cz. Janczarski
Przypłynęła chmura sina.
Od północy wiatr zacina.
Kot wyjść z domu nie ma chęci.
Coś się tam na dworze święci!
Kraczą wrony na parkanie:
– Jedzie zima , groźna pani!
I już lecą z nieba śnieżki,
zasypują drogi, ścieżki,
pola, miedzę i podwórka,
dach, stodoły, budę Burka.
Kraczą wrony na jabłoni:
– Jedzie zima parą koni!
Mróz ściął lodem brzeg strumyka.
Zając z pola w las pomyka.
Krasnalowi zmarzły uszy,
już spod pieca się nie ruszy!
Kraczą wrony na brzezinie:
– Oj, nieprędko zima minie!
PIOSENKA: PANI ZIMA
- Pędzą sanie białą drogą
Wieje zimny wiatr.
A na saniach pani Zima
Jedzie poprzez las.
Ref. A płatki śniegu lecą z nieba, tańczą,
jak im wietrzyk gra,
Skrzą się w słońcu białym puchem
Zasypują świat.
- Już kałuże zamarznięte
Już na drzewach szron,
Zaspy w polu, zaspy w lesie
Wicher dmucha wciąż.
Ref. A płatki śniegu lecą ……….
Konie dzwonią podkówkami
W uszy szczypie mróz,
Pani Zima się uśmiecha
Jakże pięknie tu.
Comments are closed.