Termin realizacji: 13.01. -24.01.2025r.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- doskonalenie umiejętności porównania wielkości przedmiotów i tworzenia odpowiednich zbiorów
- doskonalenie analizy i syntezy słuchowej wyrazów, niezbędnej do nauki czytania
- rozwijanie pojęć matematycznych: „większy”, „mniejszy”, „najmniejszy”, „największy”
- poznanie utworu „Krakowiak”, próby odtworzenia układu tanecznego
- wykorzystywanie zjawisk fizycznych do zabaw konstrukcyjnych
- dostrzeganie związków przyczynowo-skutkowych i pewnych prawidłowości podczas przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów, badanie właściwości materiałów i zjawisk fizycznych
- dostrzeganie, że wynik liczenia nie zależy od układu elementów i kolejności liczenia (liczenie w różnych kierunkach, przeliczanie tych samych elementów różnie ułożonych: w rzędzie, piramidkach, rozsypce);
- dodawanie i odejmowanie na konkretach, porównywanie liczebności zbiorów używając znaków <, >, =
- szukanie rymów i tworzenie krótkich rymowanek
- wykonywanie prac plastycznych inspirowanych literaturą, zjawiskami przyrodniczymi, wyobraźnią
- doskonalenie umiejętności wykorzystywania znanych piktogramów do kodowania informacji
- interpretowanie ruchem słyszanych dźwięków
- prawidłowe reagowanie ruchem na tempo i dynamikę utworu
- rozwijanie narządów mowy poprzez aktywne uczestnictwo w zabawach logopedycznych
- tworzenie konstrukcji płaskich i przestrzennych oraz komponowanie z różnorodnego materiału, właściwe sposoby łączenia, montowania
- dostosowanie napięcia mięśniowego i siły nacisku do narzędzia
- doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania ćwiczeń graficznych oraz prac plastycznych
- kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami – także nieprzyjemnymi
- wczuwanie się w emocje osób z najbliższego otoczenia
- szacunek dla emocji swoich i innych osób
- przedstawianie emocji z wykorzystaniem charakterystycznych dla dzieci form wyrazu
- nawiązywanie relacji rówieśniczych
- współdziałanie z dziećmi w zabawach i podczas wykonywania zadań
- obdarzanie uwagą innych osób
- odczuwanie empatii oraz chęć udzielenia wsparcia osobom słabszym i potrzebującym pomocy; odczuwanie satysfakcji z faktu dzielenia się lub obdarowywania innych
- zwracanie uwagi na różnice i podobieństwa między ludźmi w bliższym i dalszym otoczeniu
- wykazywanie zainteresowania historią własnej rodziny (prezentacja albumów, pamiątek rodzinnych)
- dostrzeganie wyjątkowości własnej rodziny, chęć kultywowania jej tradycji, zainteresowań oraz pasji
Wiersz: „Zima”
Na drzewach czapy są śnieżnobiałe,
na dużych duże, na małych małe.
Śnieg przykrył wszystko, jak puch z pierzyny,
zakrył też pokarm dla dzikiej zwierzyny.
Nam miło patrzeć na drzewa białe,
ale głodują ptaszęta małe.
Dzieciom jest miło zjeżdżać z góreczki,
lecz zimą cierpią małe ptaszeczki.
Niejeden ptaszek jej nie wytrzyma
i nie zaśpiewa, gdy minie zima.
A my lubimy, jak ptaszek śpiewa,
gdy się zielenią trawy i drzewa.
Piosenka: „Wesoła gromadka dla babci i dziadka”
Świętujemy dzisiaj z wami,
ustawiamy się parami.
Podajemy sobie ręce,
i tańczymy przy piosence.
ref. Dziś dla babci i dla dziadka
tańczy wesoła gromadka.
Rock and rolla głośno gramy,
do oklasków zachęcamy!
Naszej babci pomachamy,
a dziadkowi się kłaniamy.
Podajemy sobie ręce,
i tańczymy przy piosence.
ref. Dziś dla babci i dla dziadka
Teraz dla babci klaszczemy,
a dla dziadka w rytm tupiemy.
Podajemy sobie ręce,
i tańczymy przy piosence.
ref. Dziś dla babci i dla dziadka
Kończyć taniec ten będziemy,
i za brawa dziękujemy.
Klaszczcie mocno w swoje ręce,
dla was bije nasze serce!
ref. Dziś dla babci i dla dziadka
Comments are closed.