Tematyka: Zimowe zabawy z babcią i dziadkiem.

Termin realizacji: 13.01. -24.01.2025r.
 Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • doskonalenie umiejętności porównania wielkości przedmiotów i tworzenia odpowiednich zbiorów
  • doskonalenie analizy i syntezy słuchowej wyrazów, niezbędnej do nauki czytania
  • rozwijanie pojęć matematycznych: „większy”, „mniejszy”, „najmniejszy”, „największy”
  • poznanie utworu „Krakowiak”, próby odtworzenia układu tanecznego
  • wykorzystywanie zjawisk fizycznych do zabaw konstrukcyjnych
  • dostrzeganie związków przyczynowo-skutkowych i pewnych prawidłowości podczas przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów, badanie właściwości materiałów i zjawisk fizycznych
  • dostrzeganie, że wynik liczenia nie zależy od układu elementów i kolejności liczenia (liczenie w różnych kierunkach, przeliczanie tych samych elementów różnie ułożonych: w rzędzie, piramidkach, rozsypce);
  • dodawanie i odejmowanie na konkretach, porównywanie liczebności zbiorów używając znaków <, >, =
  • szukanie rymów i tworzenie krótkich rymowanek
  • wykonywanie prac plastycznych inspirowanych literaturą, zjawiskami przyrodniczymi, wyobraźnią
  • doskonalenie umiejętności wykorzystywania znanych piktogramów do kodowania informacji
  • interpretowanie ruchem słyszanych dźwięków
  • prawidłowe reagowanie ruchem na tempo i dynamikę utworu
  • rozwijanie narządów mowy poprzez aktywne uczestnictwo w zabawach logopedycznych
  • tworzenie konstrukcji płaskich i przestrzennych oraz komponowanie z różnorodnego materiału, właściwe sposoby łączenia, montowania
  • dostosowanie napięcia mięśniowego i siły nacisku do narzędzia
  • doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania ćwiczeń graficznych oraz prac plastycznych
  • kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami – także nieprzyjemnymi
  • wczuwanie się w emocje osób z najbliższego otoczenia
  • szacunek dla emocji swoich i innych osób
  • przedstawianie emocji z wykorzystaniem charakterystycznych dla dzieci form wyrazu
  • nawiązywanie relacji rówieśniczych
  • współdziałanie z dziećmi w zabawach i podczas wykonywania zadań
  • obdarzanie uwagą innych osób
  • odczuwanie empatii oraz chęć udzielenia wsparcia osobom słabszym i potrzebującym pomocy; odczuwanie satysfakcji z faktu dzielenia się lub obdarowywania innych
  • zwracanie uwagi na różnice i podobieństwa między ludźmi w bliższym i dalszym otoczeniu
  • wykazywanie zainteresowania historią własnej rodziny (prezentacja albumów, pamiątek rodzinnych)
  • dostrzeganie wyjątkowości własnej rodziny, chęć kultywowania jej tradycji, zainteresowań oraz pasji

 Wiersz:  „Zima”

Na drzewach czapy są śnieżnobiałe,
na dużych duże, na małych małe.
Śnieg przykrył wszystko, jak puch z pierzyny,
zakrył też pokarm dla dzikiej zwierzyny.

Nam miło patrzeć na drzewa białe,
ale głodują ptaszęta małe.
Dzieciom jest miło zjeżdżać z góreczki,
lecz zimą cierpią małe ptaszeczki.

Niejeden ptaszek jej nie wytrzyma
i nie zaśpiewa, gdy minie zima.
A my lubimy, jak ptaszek śpiewa,
gdy się zielenią trawy i drzewa.

 Piosenka: „Wesoła gromadka dla babci i dziadka”

Świętujemy dzisiaj z wami,
ustawiamy się parami.
Podajemy sobie ręce,
i tańczymy przy piosence.

ref. Dziś dla babci i dla dziadka
tańczy wesoła gromadka.
Rock and rolla głośno gramy,
do oklasków zachęcamy!

Naszej babci pomachamy,
a dziadkowi się kłaniamy.
Podajemy sobie ręce,
i tańczymy przy piosence.

ref. Dziś dla babci i dla dziadka

Teraz dla babci klaszczemy,
a dla dziadka w rytm tupiemy.
Podajemy sobie ręce,
i tańczymy przy piosence.

ref. Dziś dla babci i dla dziadka

Kończyć taniec ten będziemy,
i za brawa dziękujemy.
Klaszczcie mocno w swoje ręce,
dla was bije nasze serce!

ref. Dziś dla babci i dla dziadka 

 

Comments are closed.