TERMIN REALIZACJI: 10.01. – 14.01.2022 r.
Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
- uczestniczenie w zabawach ruchowych i muzycznych
- ćwiczenie sprawności manualnej
OBSZAR EMOCJONALNY
- dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego zimą
- wczuwanie się w emocje i uczucia innych
OBSZAR SPOŁECZNY
- przestrzeganie ustalonych reguł zabawy
- uważne słuchanie wierszy i opowiadań
- nauka współpracy z innymi
- komunikowanie się z dziećmi i dorosłym w sposób werbalny i niewerbalny
OBSZAR POZNAWCZY
- poznawanie charakterystycznych cech zimy
- klasyfikowanie przedmiotów ze względu na podaną kategorię
- formułowanie wypowiedzi, odpowiadanie na pytania
- uczestniczenie w eksperymentach, poznawanie właściwości śniegu i lodu
- poznawanie zasad bezpiecznej zabawy na śniegu
- przeliczanie przedmiotów w dostępnym zakresie
- poznawanie liczebników głównych
- śpiewanie piosenki, ilustrowanie słów ruchem
WIERSZ : BARDZO LUBIĘ ZIMĘ
Bardzo lubię zimę,
śnieg puszysty, biały.
Pobawić się w śnieżki
i lepić bałwany.
Bardzo lubię zimę.
Chociaż nam doskwiera.
Mróz mnie szczypie w uszy,
a ja sobie śpiewam.
Idę zjeżdżać z górki
razem z kolegami.
Czasem sanki zjadą pierwsze,
a ja za sankami.
PIOSENKA: ZIMA CZARODZIEJKA
- Pewnej nocy, po cichutku
przyszła zima biała;
czarodziejską białą różdżką
śnieg wyczarowała.
Ref. Czary-mary, śnieżek biały!
Czary-mary, psss!
Czary-mary, śnieżek biały!
Czary-mary, psss!
- Po co komu czarne drzewa?
– myśli zima biała.
Wzięła różdżkę i na biało
las pomalowała.
Ref. Czary-mary i las biały! …
- Wlazł na płotek czarny kotek,
kotek całkiem mały.
Zima różdżką pomachała
i już kot jest biały!
Ref. Czary-mary i kot biały!
Comments are closed.