Termin realizacji: 20.02.2023- 24.02.2023r.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- poznawanie, w sposób bezpośredni (zoo) lub pośredni (filmy, albumy), zwierząt z innych stref klimatycznych (zwierzęta egzotyczne);
- wyjaśnianie roli ogrodów zoologicznych;
- poznawanie modelu kuli ziemskiej – globusa;
- wskazywanie kontynentów, oceanów, mórz;
- rozbudzenie zainteresowań zwierzętami egzotycznymi;
- doskonalenie umiejętności stosowania poprawnych form gramatycznych podczas opisywania wyglądu zwierząt egzotycznych;
- rozwijanie percepcji słuchowej poprzez dobieranie obrazków, których nazwy się
rymują; - doskonalenie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni, przy użyciu pojęć: z prawej strony, z lewej strony, na, pod, nad, w;
- odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 10.
- uczestniczenie w zabawach z elementem pantomimy;
- rozwiązywanie zagadek, rebusów;
- porównywanie wyglądu przedmiotów, zwierząt, roślin;
- odkrywanie litery Z: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej;
Piosenka „Na sawannie”( sł. i muz. K. Gowik)
1.Na sawannie słońce piecze, szumią trawy,
a zwierzęta mają swoje różne sprawy.
Chodzą, biegną i pływają, i fruwają,
więc zobaczmy, jakie ważne sprawy mają.
Gepard głośno chwali się, że jest najszybszy.
Nosorożec martwi się, że jest najbrzydszy.
Zebra twierdzi, że jest tutaj najpiękniejsza,
a żyrafa, że jest przecież najmądrzejsza.
Ref.: Bo to sawanna jest, sawanna pełna słońca.
Bo to sawanna życiem zwierząt tętniąca.
Bo to sawanna tak gorąca, że dla ochłody
zwierzaki ciągle wskakują do wody.
Chlup, chlup, chlup, chlup.
Chlup, chlup, chlup, chlup!
- W cieniu wielkich baobabów śpią lamparty.
Hieny dziś opowiadają sobie żarty,
a pod palmą przyczaiła się pantera.
Na akacji siedzi sęp i myśli zbiera.
Na sawannie dzień jak co dzień, bez pośpiechu,
trochę żartów, trochę kłótni, trochę śmiechu.
Na sawannie słońce piecze, szumią trawy,
a zwierzęta mają swoje różne sprawy.
Ref.: Bo to sawanna jest…
Comments are closed.