TERMIN REALIZACJI: 20.01. – 24.01.2025 r.
OBSZAR FIZYCZNY
- doskonalenie umiejętności przestrzegania zasad kulturalnego zachowania przy stole i budowania miłej atmosfery
- wdrażanie do systematycznego udziału w organizowanych zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu, w zajęciach gimnastycznych
- doskonalenie umiejętności tworzenia konstrukcji płaskich i przestrzennych oraz kompozycji z różnorodnego materiału, z wykorzystaniem właściwych sposobów łączenia, montowania
- doskonalenie umiejętności dostosowywania napięcia mięśniowego i siły nacisku do narzędzia
- doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania ćwiczeń graficznych oraz utrwalanie właściwego kierunku kreślenia od lewej strony do prawej, od góry do dołu
OBSZAR EMOCJONALNY
- kształtowanie umiejętności odróżniania zachowań nagannych od pozytywnych
- wdrażanie do uważnego słuchania podczas rozmowy swobodnej i modelowanej
- kształtowanie umiejętności dokonywania oceny postępowania swojego i innych z zastosowaniem odpowiednich określeń
OBSZAR SPOŁECZNY
- zachęcanie do poznawania historii własnej rodziny
- kształtowanie poczucia dumy z niepowtarzalności własnej rodziny, jej tradycji, zainteresowań oraz pasji
- kształtowanie postawy szacunku wobec seniorów
- kształtowanie umiejętności wyjaśniania swojej przynależności do rodziny
- kształtowanie umiejętności respektowania indywidualnych potrzeb innych osób
OBSZAR POZNAWCZY
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się, zadawania pytań i odpowiadania na nie
- wzbogacanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyrażenia dotyczące rodziny
- doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo – skutkowych
- utrwalanie kształtów liter poprzez działania: plastyczne, graficzne, konstrukcyjne, ruchowe
- wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami
- kształtowanie umiejętności czytania prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter
- kształtowanie umiejętności dostrzegania symetrii we wzorach, figurach geometrycznych
- doskonalenie umiejętności liczenia w szerokim zakresie
- doskonalenie rozumienia pojęcia stałości ilości nieciągłych
- rozwijanie zdolności porządkowania, klasyfikowania, przyporządkowywania
- rozwijanie aktywności twórczej: ruchowej, plastycznej, muzycznej
WIERSZ : NASI KOCHANI BABCIA I DZIADEK
Tak wiele mnie nauczyłaś,
tak wiele uśmiechu mi dałaś,
na spacery ze mną chodziłaś,
kiedy tylko chciałam
Do snu nucisz piosenki,
jesteś zawsze blisko mnie
więc podziękować Ci, Babciu
za to wszystko chcę.
Żyj długo w spokoju i uśmiechaj się,
i to , że bardzo kocham Cię
Dziś dzień Dziadka nie psocimy,
tylko dobrze Ci życzymy.
Ty wybronisz nas od draki
bośmy małe rozrabiaki.
Całujemy Cię serdecznie,
żyj nam Dziadku długo wiecznie
PIOSENKA: MOJA BABCIA I MÓJ DZIADEK
- Moja babcia i mój dziadek
to wspaniali są dziadkowie
Dziadek mnóstwo zna zagadek,
babcia bajkę nam opowie.
Ref. Bo na świecie nie znajdziecie
takich bajek i zagadek
jakie wnukom opowiada,
moja babcia i mój dziadek
- Poprosimy naszą babcię
babciu z tajemniczą miną
opowiadaj swoją bajkę
a za każdym razem inną.
Ref. Bo na świecie nie znajdziecie…
- Posadzimy teraz dziadka
na fotelu wiklinowym
Dziadku powiedz nam zagadkę
całkiem nową prosto z głowy.
Ref. Bo na świecie nie znajdziecie..
Comments are closed.