Tematyka: Mijają dni, miesiące, lata

Termin realizacji: 02.01.2023- 05.01.2023r.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dni i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy
  • nazywanie kolejnych pór roku, dni tygodnia, miesięcy
  • poznawanie kalendarza, jego roli w określaniu miesięcy i dni tygodnia.
  • poznawanie wybranych tradycji związanych z nastaniem Nowego Roku
  • odkrywanie litery r; małej i wielkiej, drukowanej i pisanej
  • wzbogacanie wiedzy na temat kalendarza i jego znaczenia
  • nabywanie umiejętności skupiania uwagi na przekazie literackim
  • poszerzanie wiadomości dotyczących miesięcy i pór roku, przyporządkowanie miesięcy do poszczególnych pór roku
  • utrwalanie nazw dni tygodnia
  • rozumienie pojęcia czasu poprzez dostrzeganie stałego następstwa dni i nocy oraz pór roku
  • utrwalanie wiadomości na temat charakterystycznych cech poszczególnych pór roku
  • wprowadzenie znaku matematycznego +; utrwalenie znaku =; stosowanie znaków + i= w sytuacjach zadaniowych, rozwijanie umiejętności dodawania w zakresie 7
  • wyrabianie zdolności twórczych dzieci
  • reagowanie na ustalone sygnały
  • rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej

PIOSENKA ,,CZASOLOT‘’

  1. Gdy przyszliśmy do przedszkola ,to był wrzesień.
    To był wrzesień, a z nim jesień tak złota jak słońce.
    Gdy wakacje się zbliżają, to jest czerwiec.
    To jest czerwiec, a z nim lato gorące, pachnące.
    A co potem, co będzie potem?
    Polecimy sprawdzić to czasolotem!

Ref: Czaso- czaso- czasolot to pojazd, co nie widać go.
Kiedy wsiadasz wrzesień jest, jesieni start i lata stop!
Potem października bieg i bieg listopada.
Grudzień, styczeń niosą śnieg, zima bajki gada.
Wiosną marzec, kwiecień, maj i prawie koniec lotu.
Czerwiec niesie lata czar- wysiadka z czasolotu!
Lipiec- hop! Sierpień-prask!
I znów mamy września czas!

II.Kiedy przyszłam do przedszkola, byłam mała.
Taka mała, że pod stołem mieściłam się cała.
Gdy przyszedłem do przedszkola, byłem mały.
Taki mały, że pod krzesłem mieściłem się cały.
A co potem, co będzie potem?
Polecimy sprawdzić to czasolotem!

Ref: Czaso…..

III.A w ogrodzie przy przedszkolu rosły róże.
Były małe, malusieńkie, a teraz są duże.
A to drzewko, które miało małe listki,
Tak urosło, że w dzień skwarny cień rzuca dla  wszystkich.
A co potem? Co będzie potem?
Polecimy sprawdzić to czasolotem!

Ref: Czaso- czaso- czasolot

 

 

Comments are closed.