Tematyka: Czy w kosmosie spotkamy piratów?

Termin realizacji: 08.04.- 16.04.2024r.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

OBSZAR FIZYCZNY

  • systematyczne uczestnictwo w organizowanych zabawach ruchowych
  • kształtowanie umiejętności samokontroli wykonywania ćwiczeń, regulowania oddechu, radzenia sobie ze zmęczeniem
  • doskonalenie umiejętności precyzyjnego składania i zaginania kartki

OBSZAR EMOCJONALNY

  • wykazywanie wytrwałości w kończeniu podjętych działań i wykazywanie motywacji

OBSZAR SPOŁECZNY

  • przestrzeganie zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo, dostrzeganie ewentualnego zagrożenia, nieprawidłowego zachowania innych
  • spokojnie słuchanie wypowiedzi innych, wykazywanie zainteresowania i dawanie czasu innym
  • odczuwanie więzi z grupą rówieśniczą i wychowawcą oraz aktywne włączanie się w podejmowane działania
  • doskonalenie umiejętności oceniania zachowania innych oraz dokonywanie samooceny z zastosowaniem adekwatnych określeń oraz wczuwaniem się w sytuację i odczucia danej osoby
  • obdarzanie uwagą dzieci i nauczyciela, słuchanie ze zrozumieniem innych osób

OBSZAR POZNAWCZY

  • poszerzanie wiedzy z zakresu akwenów wodnych, flory i fauny mórz i oceanów
  • poszerzanie wiadomości na temat stanu skupienia wody: zamarzanie, topnienie, skraplanie, parowanie
  • rozumienie wpływu zanieczyszczenia środowiska na funkcjonowanie ludzi, zwierząt i roślin
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych treści i odczuwanych przez postać emocji
  • wykorzystywanie zjawisk fizycznych do zabaw konstrukcyjnych, np. siły wydobywającego się z balonu powietrza w modelu rakiety
  • doskonalenie umiejętności płynnego mówienia podczas różnych form wypowiedzi i sytuacji
  • dokonywanie analizy i syntezy prostych słów
  • odróżnianie elementów świata fikcji od realnej rzeczywistości
  • dokonywanie pomiaru odległości, szacowanie odległości
  • posługiwanie się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni z własnego punktu widzenia, ale i z punktu widzenia innej osoby: „w prawo”, „w lewo”, „do tyłu”, „do przodu”
  • doskonalenie umiejętności szacowania liczby przedmiotów w wyodrębnionym zbiorze, stosowanie określeń: „mniej”, „więcej”, „tyle samo”
  • wdrażanie do posługiwania się liczebnikami porządkowymi podczas liczenia
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni z własnego punktu widzenia, ale i z punktu widzenia innej osoby: „w prawo”, „w lewo”, „do tyłu”, „do przodu”
  • kształtowanie umiejętności rozwiązywania różnego rodzaju łamigłówek, labiryntów, rebusów

 

Wiersz: „Ufoludek”

Czy ktoś widział ufoludki?
Czy kosmita jest malutki?
Czy się śmieje, figle płata
I na Ziemię UFO lata?

Czy na statku ma zwierzaka –
Kosmicznego psa lub ptaka?
Czy w kosmosie, tam gdzie żyje,
Musi zęby myć i szyję?
Czy czasami w kącie stoi,
Gdy niegrzeczny jest i broi?

Jak się z nami porozumie –
Czy w ogóle mówić umie?
O to wszystko go spytacie,
Gdy go kiedyś napotkacie.

 Piosenka: „Kosmiczna załoga”

 Ref. Kosmiczna załoga,
Do startu gotowa.
Rakieta się trzęsie,
Trzy, dwa, jeden, zero – start!

  1. Już silniki odpalone,
    Ogniem zieją w każdą stronę.
    Zaraz w Kosmos polecimy,
    Gwiazd tysiące zobaczymy.

Ref. Kosmiczna załoga…

 

  1. Drży rakieta, hałasuje
    Za minutę wystartuje.
    Po orbicie naszej Ziemi,
    Tak jak statkiem popłyniemy.

Ref. Kosmiczna załoga…

  1. Kombinezon astronauty,
    Ma z nas każdy – to nie żarty.
    Chcemy zwiedzić planet wiele,
    Sprawdzić co się na nich dzieje.

 

 

Comments are closed.