TEMATYKA:  EKO  STYLEM ŻYCIA

TERMIN  REALIZACJI: 15.04. – 19.04.2024 r.

OBSZAR FIZYCZNY

  • systematyczne uczestniczenie w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
  • doskonalenie umiejętności tworzenia konstrukcji płaskich i przestrzennych, wykonywania prac plastyczno-technicznych, organizowania i sprzątania miejsca pracy
  • doskonalenie samokontroli wykonywanego ruchu graficznego

OBSZAR EMOCJONALNY

  • kształtowanie postawy godzenia się z porażką czy przegraną, radości z sukcesów innych
  • kształtowanie potrzeby reagowania na zauważone zagrożenie lub krzywdę wyrządzaną zwierzętom oraz empatycznego stosunku do świata przyrody

OBSZAR SPOŁECZNY

  • doskonalenie umiejętności oceniania zachowania innych, wczuwania się w sytuację i odczucia danej osoby oraz dokonywania samooceny
  • wdrażanie do przestrzegania zasad uczciwej rywalizacji podczas gier zespołowych, konkursów, zawodów sportowych oraz reguł w grach planszowych
  • wdrażanie do podejmowania działań służących osiągnięciu wspólnego celu (zespołowe planowanie, realizowanie zadań, odczuwanie współodpowiedzialności za przebieg i efekt końcowy)
  • kształtowanie postaw proekologicznych w codziennym życiu (segregacja odpadów, oszczędzanie wody i energii (np. zachowania z codziennego życia, udział w akcjach „sprzątanie świata”)
  • kształtowanie aktywnej postawy podczas zajęć (stawianie pytań, udzielanie odpowiedzi, podążanie za tokiem rozmowy)

OBSZAR POZNAWCZY

  • doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo – skutkowych, prawidłowości podczas przeprowadzania doświadczeń
  • wzbudzanie zainteresowania czytaniem i literami
  • kształtowanie umiejętności czytania prostych wyrazów i tekstów z poznanych liter
  • rozwijanie kreatywności i wyobraźni przez łączenie technik plastycznych
  • doskonalenie umiejętności wykorzystywania piktogramów do kodowania informacji
  • doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach i zbiorach zastępczych
  • kształtowanie umiejętności stosowania symboli matematycznych i prawidłowego ich odczytywania
  • poszerzanie wiadomości o zagrożeniach dla przyrody wynikających ze zmian klimatycznych, rozwoju cywilizacji oraz codziennej działalności człowieka (zanieczyszczanie wody, powietrza, gleby)
  • poszerzanie wiadomości na temat sposobów redukowania niekorzystnego wpływu na przyrodę przez działania proekologicznei stosowanie różnych form ochrony przyrody

WIERSZ “WOŁANIE O POMOC”

Ryby, ptaki, skorupiaki
Gady, płazy, różne ssaki.
Razem, chórem dziś wołają
O środowisko ludzie niech dbają.
Precz brudna wodo, precz odpady, śmieci
Dbaj o przyrodę krzyczą wszystkie dzieci.
Nasz planeta najpiękniejsza w świecie
O tym wciąż wszyscy pamiętają przecież
Woda, ziemia i powietrze
Tkwi w nich życie ciągle jeszcze.
Czas już wreszcie się naradzić
I działaniom złym zaradzić.
Razem chórem dziś wołamy
O środowisko wszyscy zadbamy.

PIOSENKA   „KAŻDY KWIAT TO MAŁY ŚWIAT”

  1. Nie zrywaj kwiatów, bo kwiaty żyją,
    słońca szukają i wodę piją.
    Pragną na łące mieszkać spokojnie,
    pragną dla ciebie pachnieć upojnie.

ref. Każdy kwiat to mały świat,
mała radość żywa.
Każdy kwiat to mały świat,
a więc go nie zrywaj!

  1. Jeśli gałązek drzewom nie złamiesz,
    to każdy pączek listkiem się stanie.
    Będzie zielony i potem złoty,
    kiedy nadejdą jesienne słoty.

ref. Każdy kwiat…

 III. Zostaw w spokoju ptasie pisklęta,
barwne motyle, dzikie zwierzęta.
Spróbuj ratować wszystko, co żywe,
co razem z tobą chce być szczęśliwe.

 

Comments are closed.