Tematyka: Święto dzieci.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawczo:

OBSZAR FIZYCZNY

  • doskonalenie sprawności motoryki małej poprzez zabawy manipulacyjne
  • wzmacnianie siły mięśni, zwrotności i szybkości reakcji w czasie zabaw ruchowych

OBSZAR EMOCJONALNY

  • uświadomienie dzieciom, że są osoby i miejsca, z którymi i w których mogą czuć się bezpiecznie
  • zachęcanie do nazywania i opisywania własnych emocji
  • stwarzanie okazji do mówienia o sobie i budowania pozytywnego obrazu samego siebie

OBSZAR SPOŁECZNY

  • powtórzenie i utrwalenie informacji o prawach i obowiązkach dzieci
  • zachęcanie do konstruktywnego radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych i wdrażanie do rozwiązywania ich w sposób akceptowalny społecznie
  • wdrażanie do asertywności
  • budowanie pozytywnych relacji w grupie, zachęcanie do podejmowania wspólnych zabaw i działań
  • zachęcanie dzieci do właściwego zachowania się w relacjach społecznych
  • uświadomienie zagrożeń związanych z funkcjonowaniem w świecie społecznym

OBSZAR POZNAWCZY

  • zachęcanie do podejmowania zabaw plastycznych z wykorzystaniem różnych materiałów
  • rozwijanie umiejętności przeliczania, rozdzielania po tyle samo, przekładania jednej reprezentacji liczbowej na inną
  • doskonalenie umiejętności formułowania i wypowiadania swojego zdania na forum grupy
  • wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich
  • ćwiczenie pamięci poprzez naukę wierszyków i rymowane
  • zachęcanie do aktywnego udziału we wspólnym śpiewie, tańcach i muzykowaniu

Piosenka: „Podamy sobie ręce”

Chociaż świat dokoła dziwny jest i wielki,

A my tacy mali, mali jak kropelki.

Ref: Podajmy sobie ręce w zabawie i w piosence,

W ogródku przed domem, na łące zielonej.

Podajmy sobie ręce przez burze i przez tęcze.

Pod gwiazda daleką, nad rzeczka i rzeką.

Kiedy nagle z bajki zniknie dobra wróżka.

Kiedy szary smutek wpadnie do fartuszka.

Ref: Podajmy sobie ręce…

Choć nas czasem dzielą niepotrzebne góry.

Nieskończone drogi, zachmurzone chmury.

Ref: Podajmy sobie ręce…

 

Comments are closed.