TEMATYKA:  WIOSNA  W  PARKU  I  W OGRODZIE

TERMIN  REALIZACJI: 08.04. – 12.04.2024 r.

Obszar fizyczny

  • wdrażanie do podejmowania zabaw konstrukcyjnych z wykorzystaniem materiałów użytkowych, w tym materiału naturalnego
  • wyrabianie sprawności i dokładności w wykonywaniu różnorodnych poleceń, w tym ćwiczeń gimnastycznych, gier i zabaw ruchowych
  • doskonalenie sprawności manualnej
  • używanie chwytu pisarskiego podczas rysowania, kreślenia i pisania

Obszar społeczny

  • wdrażanie do uważnego słuchania i zapamiętywania poleceń, czekania na swoją kolej
  • wdrażanie do zachowania porządku i ładu na własnym stanowisku pracy
  • wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole (podporządkowanie się określonym zasadom, podziałowi ról i zadań, czynności do wykonywania)
  • wdrażanie do samodzielnego przygotowania przyborów i materiałów do zajęć, do kończenia pracy w wyznaczonym czasie
  • wdrażanie do odpowiedzialnego, sumiennego i rzetelnego wykonywania podejmowanych zadań i obowiązków
  • kształtowanie postawy szacunku i wdzięczności za wykonaną pracę, szanowanie wytworów pracy

Obszar emocjonalny

  • rozwijanie ciekawości poznawczej oraz chęci odkrywania tajemnic przyrody poprzez prowadzenie obserwacji, wykonywanie doświadczeń i eksperymentowanie
  • uczenie dostrzegania, odkrywania, odbierania i przeżywania wrażeń estetycznych, których dostarcza świat przyrody wiosną
  • okazywanie emocji i wrażliwości na naturalne piękno budzącego się życia, podczas obserwacji przyrodniczych w najbliższym otoczeniu

Obszar poznawczy

  • uświadamianie różnorodności i współzależności organizmów w świecie przyrody oraz podstawowych praw rządzących światem
  • określanie charakterystycznych dla wiosny zmian w przyrodzie i otoczeniu, dostrzeganie bogactwa barw, kształtów, zapachów i dźwięków – budowanie czynnego i biernego słownika
  • wdrażanie do umiejętności zakładania hodowli roślin jadalnych i ozdobnych, obserwowania wzrostu roślin od nasienia, prowadzenia kalendarza obserwacji
  • rozwijanie umiejętności zadawania pytań i odpowiadania na pytania
  • kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanych zjawisk fizycznych
  • kodowanie i odczytywanie zakodowanych informacji – nazywanie, rozróżnianie i klasyfikowanie figur geometrycznych według cech określonych kartami kodowymi
  • rozwijanie sprawności: dodawania i odejmowania w zakresie 10, porównywania, układania prostych działań matematycznych z użyciem znaków: „+”, „–”, „=”
  • doskonalenie analizy i syntezy słuchowej wyrazów, określanie głosek według kolejności ich występowania w wyrazie, doskonalenie umiejętności układania z liter sylab i wyrazów

WIERSZ :   „Gdzie podziała się wiosna?”

Gdzie ta wiosna się podziała?
Już od dawna pakowała
kwiatki białe, lila, złote,
zapakował się też motyl
jeden, drugi, barwny trzeci,
jeszcze ptaszek jakiś leci
może słowik lub skowronek?
Pakowanie zakończone?
Gdzie tam!
Jeszcze trawy, no bo wiosną
nowe trawy wszędzie rosną!
Jeszcze pąki, by na drzewach
mógł w tych pakach
ptaszek śpiewać.
Chmurki, deszczyk, złote słońce…
Pakowaniu nie ma końca…
A tu już czekają dzieci.
– Niechże słonko mocniej świeci!
No, bo wtedy, ciepłą wiosną
nawet dzieci szybciej rosną!
Więc gromadka zawołała:
– Gdzie ta wiosna się podziała?

PIOSENKA   „Wiosna w ogródku”

Grabie i łopaty zimą spały w szopie
Wiadomo, że wtedy grządek nikt nie kopie.
Nagle przeszła wiosna na dwór je wygnała,
Kiedy pracowały, ona planowała.

Refren:

Tu i tam zieleń dam .Szaro-bure zniknie.
A nim się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie.
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa,
Kwiaty będą kwitnąć, ptaki będą śpiewać.

Słońce grzać zaczęło z coraz większą mocą.
Grabie i łopaty męczą się i pocą.
Taczki i konewki także się zwijają
Wszyscy pani wiośnie dzielnie pomagają.

Refren

Tu i tam zieleń dam .Szaro-bure zniknie. 

 

Comments are closed.